Markedsføringsdagen 2020

KAMPEN OM OPPMERKSOMHETEN

Blir du sveipet opp eller ut? Scrolles du forbi eller stopper tommelen ved deg? Blir du bladd forbi eller lest. Blir du sett eller gått forbi? Blir du prøvd og byttet ut eller blir du den som anbefales videre. Du får bare en sjanse til å gjøre å et godt førsteinntrykk. Kampen om oppmerksomheten er kampen alle må vinne.

24. september
Edda kino

Markedsavdeling1

Kreativ med kniven på strupen

Å levere sketsjer for NRK Satiriks er ikke alltid en dans på roser. Filmene skal være ferskvare og de skrives filmes, klippes og publiseres på tre dager.
I dette foredraget forteller Markedsavdeling1 om sin kreative prosess, fra idé til ferdig film.
Et ærlig foredrag som tar for seg alle fasene i den kreative prosessen, fra angst til entusiasme krydret med panikk og uenighet.

Markedsavdeling1 består av komikerduoen Tonje Holm Sandnes og Thomas Teige. Siden 2016 har de laget satire på NRK Satiriks. Sketsjer som «Livets Skole», «Krenkekrakken», og «Absolute jul for absolutt alle» har titusenvis av delinger, kommentarer og millioner av visninger på Facebook og YouTube

Ekte satire kombinert med ekte kreativitet! Gled deg!

Christian Brosstad

De siste trendene innenfor digital kommunikasjon

Det skjer mye spennende om dagen, som påvirker alle virksomheter og fagområder. Hva er «hottest» – og hvordan påvirker det oss som jobber med kommunikasjon?
Christian Brosstad er kommunikasjonsdirektør i teknologiselskapet Atea, og programleder i podkasten «Teknologi. Av og for mennesker». Han har tidligere vært direktør for kommunikasjon og digitale tjenester i Forbrukerrådet, samt kommunikasjonsdirektør i SpareBank 1 Gruppen.

De siste årene har han blitt tildelt utmerkelser som «Årets digitale leder» på Kommunikatøren 2016, beste foredragsholder på INMAs «8 Minutes of Digital Marketing» i 2017, og «Årets ildsjel» på Social Media Days i 2014.

Endelig er han her; bare å glede seg!

Elise Landa

Hvordan oppnår du den synligheten du ønsker deg?

Sosiale medier endrer kommunikasjonen vår – både markedsmessig og medmenneskelig. Hvordan kan du vinne kampen om oppmerksomheten og hvordan oppnår du den synligheten du ønsker deg? De som gjør suksess med salg og markedsføring i sosiale medier yter utsøkt kundeservice, bruker humor og spiller på følelser.
Som rådgiver innen kommunikasjon og sosiale medier i flere år, har Elise hands-on erfaringer som er verdt å lytte til. Hun har jobbet som designer, produksjonssjef og rådgiver i medie- og reklamebransjen.

Elise byr på gode og nyttige tips og råd og masse energi! Helt klart et foredrag å få med seg!

Steffen Rabben

Hvordan lykkes på Snapchat

Snapchat er på full fart til å bli en fullverdig performance-kanal på linje med Facebook, Instagram og YouTube.

Snap Norges grunnlegger, Steffen Rabben, vil i sitt foredrag fokusere på hvordan du effektivt kan markedsføre på Snapchat. Steffen startet det norske Snapchat-kontoret for snart to år siden, og var den gang bare det femte kontoret til Snapchat i Europa.

Med sine over 2 millioner daglige norske brukere har Snapchat en unik innsikt i hva nordmenn engasjerer seg i – og en viktig rolle i dagens medielandskap. Rabben vil vise eksempler på hvordan kamera kan brukes i markedsføring, norske annonsørers suksess caser, samt vise mulighetene som finnes for selskaper til å være tilstede og skape verdi på plattformen.

«Nordmenn elsker snapchat!» Gå ikke glipp av sjefens egne og gode råd om markedsføring på Snapchat!

Sindre Kjosås

Nettsidetekster du bør skrive med omhu

Når reviderte du sist tekstene på nettsiden din? Det er fort gjort å glemme at disse faktisk blir lest, og ikke minst; at de spiller en enormt stor rolle i en kundereise. Dårlige tekster kan både hindre konverteringer, svekke merkevaren din og gjøre nettsiden til en negativ opplevelse. Sindre Kjosås har samlet tre sentrale typer nettsidetekster som har en tendens til å ikke få den kjærligheten de fortjener, og viser hvordan du best kan utnytte mulighetene som ligger i disse.

Sindre er SEO-spesialist i RED Performance. Han jobber med å hente inn og analysere data som gir innsikten en trenger for å opparbeide lønnsom synlighet i søk. Sindre har også erfaring med konverteringsoptimalisering for å gjøre nettsider mest mulig brukervennlige, og bistår i hele kundereisen fra behov til kjøp.

Gled deg til drivende dyktige Sindres gode innsidetips!

Christian Thu

Fra mediedød til vekst – Hva kan vi lære av lokalavisene?

Christian Thu er kommersiell direktør i Amedia, Norges største lokalavis konsern. Han har vært med å utviklet Amedias offensive strategi i et moderne mediemarked og er ansvarlig for deres kundeløfte «Amedia skal kjenne kunden best og tilby best effekt – i hele Norge».

Han har vært en digital ledestjerne i mediebransjen både i Aftenposten, E24 og utenlandske selskaper – og spør åpent – hva kan vi lære av lokalavisene? Hva har tatt Amedia fra kanten av stupet i 2015 til å være et av Norges mest suksessrike mediekonsern i dag? Det har skjedd i konkurranse med en bransje som har sagt at avisbransjen er død. Kanskje har det hjulpet den offensive Thu at han har bakgrunn som befal i Telemark Bataljon, og deltok i KFOR1, Norges første kontingent i Kosovo.

Geir Andre Sjursen

Om å markedsføre det du ikke kan markedsføre…

Han er kokk, han har sitt eget vinmerke, han arrangerer kulinariske temareiser, han er blogger – og Italiaentusiast på sin hals!

Geir Andre Sjursen forteller om veien fra lokal kokk til vinprodusent i Italia, med flere egenproduserte viner på Vinmonopolet.

Vi får bl.a høre mer om merkevaren MittItalia – og vinmerket NUDO – og om hvordan lansere og markedsføre et produkt som er så lovregulert; hvordan når en egentlig fram til kundene?
Et foredrag fullspekket av gode tips – og historier om mat, vin, reiser og fremfor alt markedsføring…

Spennende og nyttig! Ikke gå glipp av det!

Håvard Hansen

Til sengs med forbrukeren: Hva sex, dop og rock´n roll har med forbrukeratferd å gjøre.

Som forbrukere er vi ganske finurlige, og ikke rent lite irrasjonelle. I dette foredraget gis et dybdykk inn i noen av de mange feilslutninger forbrukerhjernen trekker når vi står overfor beslutninger og valg, det hele pakket inn på en folkelig måte og med praktiske eksempler som gjerne fremkaller smil, latter og gjenkjennelse. Et foredrag i grenselandet mellom forskningsformidling og humor. Og ja – sex, dop og rockn roll kan definitivt relateres til beslutninger.

Håvard Hansen er professor i markedsføring på Norsk Hotellhøgskole ved Universitetet i Stavanger. Han har doktorgrad i markedsføring/forbrukerpsykologi, over 20 års erfaring fra undervisning, forskning og formidling, og er medforfatter på en av Europas mest solgte lærebøker i forbrukeratferd.

Et foredrag med rom for latter og ettertanke – definitivt verdt å få med seg!

PROGRAM

08.15
Registrering
09.00
Velkommen
Christian Brosstad
De siste trendene innenfor digital kommunikasjon
Elise Landa
Hvordan oppnår du synligheten du ønsker deg
10.25 – 10.55
Pause
10.55
Christian Thu (A-media)
Fra mediedød til vekst – Hva kan vi lære av lokalavisene?
Geir A. Sjursen
Om å markedsføre det du ikke kan markedsføre…
11.55 – 12.50
Lunsj
12.50
Steffen Rabben
«Steg for steg, slik bruker du annonseverktøyet i Snapchat»
13.40 – 14.10
Pause
14.10
Sindre Kjosås
Nettsider du bør skrive med omhu
Håvard Hansen
Til sengs med forbrukeren; Hva sex, dop og rock´n roll har med forbrukeradferd å gjøre
Markedsavdelingen1
Kreativ med kniven på strupen
15.50
Takk for i dag – klar for etterfest

PÅMELDING

Pris: 2990,- Medlemmer // 3990,- Ikke-medlemmer

Kontakt informasjon:
Epost: post@nforeningen.no
Adresse: Spannaveien 152 – 24/7-bygget