Markedsføringsdagen 2020

Markedsføring handler ikke om gambling. Det handler om innsikt og forståelse av produkt, målgrupper og kanalvalg.
Øk sjansene for å lykkes! På Markedsføringsdagen får du verktøyene du trenger til å manøvrere i jungelen av kanaler, øke kjennskap til målgruppene dine og lære om hvordan du får best effekt – alt fra dyktige foredragsholdere som vet hva de snakker om.

Kom og bli inspirert, knytt nye kontakter og få ny kunnskap!

24. september
Festiviteten

Markedsføringsdagen 2020

Markedsføring handler ikke om gambling. Det handler om innsikt og forståelse av produkt, målgrupper og kanalvalg.
Øk sjansene for å lykkes! På Markedsføringsdagen får du verktøyene du trenger til å manøvrere i jungelen av kanaler, øke kjennskap til målgruppene dine og lære om hvordan du får best effekt – alt fra dyktige foredragsholdere som vet hva de snakker om.

Kom og bli inspirert, knytt nye kontakter og få ny kunnskap!

24. september
Festiviteten

Susanne Wærholm

Bærekraftig markedsføring og kommunikasjon – kan vi få til en effekt?

Fremtidens kunder trekkes mot virksomheter som ønsker å bidra til en positiv endring i verden. Samtidig er en bevisst forbruker ikke nødvendigvis ensbetydende med tilsvarende atferd, og flertallet av nordmenn synes det er vanskelig å vite om et produkt er bærekraftig. Hvordan kan vi som markedsførere bidra med effektiv kommunikasjon for raskere omstilling og for å bli lagt merke til?

Susanne er høyskolelektor ved Handelshøyskolen BI, Campus Stavanger. Hun har tidligere jobbet som kommunikasjonssjef i internasjonale konsern i Stavanger, som konsulent, og som rådgiver i reklamebransjen i London.

Hun har hatt gleden av å smake Cristal champagne en gang, da hun ble sittende ved siden av en meget hyggelig Lindsay Lohan i London, som spanderte – akkompagnert av fyrverkeri for anledningen. Det var før sosiale medier, så hun gikk glipp av tidenes selfie-øyeblikk, dessverre.

Kristian Thomassen

Giveaways og konkurranser: Du lurer deg selv!

Det er simpelthen ikke lurt å lure algoritmene. For hvem er det du egentlig engasjerer med å gi bort varer i bytte med likes og kommentarer? Og hvilken konsekvens har det å engasjere feil?

I dette foredraget vil du få øynene opp for hvorfor du bør fokusere annerledes når du jager etter synlighet på sosiale medier. Få med deg en engasjerende Kristian med interessante observasjoner og gode tips til fremtidig synlighet i sosiale medier.

Kristian mener at med en smart arbeidsmetode, og et snev av galskap, kan du stille forberedt når fremtidens sosiale medier (f.eks. TikTok) trer frem.

Vikki Nathalie Walle-Hansen

Fra YOLO til FOMO – Hvordan nå de unge?

Hvordan bruker unge sosiale medier? Hvordan sjonglerer de en hverdag hvor de skal redde kloden, og samtidig ha det perfekte liv på Instagram? Hva mener de om merkevarer som invaderer deres arena? Vikki forteller deg hva de unge er opptatt av, og hvordan du kan bruke denne kunnskapen til å nå ut til dem med ditt budskap.

Vikki Nathalie Walle-Hansen er analytiker med innretning mot trendanalyse og innovasjon. Hun har nylig også jobbet med forretningsstrategi for en oppstartsbedrift innen financial technology i San Francisco, der hun også spesialiserte seg på unges digitale vaner.

Innsikt og trendanalyse i ordenes mangfoldige betydninger er hennes lidenskap, og hun er opptatt av å formidle engasjerende scenarioer og analyser som kan brukes på tvers av bransjer og kategorier.

Benny Iversen

Weird & Wonderful

Benny hadde opparbeidet seg godt over 10.000 følgere på Instagram før han åpnet butikken Krimz Kramz på et hjørne i gågata i juni. Her selger han skatter han har anskaffet seg gjennom mange år, brukte møbler, utstoppede dyr, Donald Trump-toalettbørster og veldig mye annet krimskrams.

Kundene tiltrekkes av rarietetene, den salige miksen av nytt og gammelt, pent og merkelig, samleverdig og morsomt – de underholdes og kjenner på frykten for å gå glipp av noe. Her er enkelte varer i raskt omløp, varer det gjerne bare finnes én av.

Hør hvorfor bygging av identitet og markedsføring av denne kan lønne seg fremfor å markedsføre konkrete varer i enkelte tilfeller, og bli med på en reise i «unknown pleasures».

Anders Erikson

Hjernen din er lat

Anders forteller publikum sammenhengen mellom hvorfor menneskehjernen er lat og hvordan det påvirker hvordan vi navigerer som forbrukere og  hvorfor vi kjøper de merkevarene vi gjør. Foredraget tar oss med på en reise gjennom flere land og flere personligheter på en underholdende måte. Foredraget ble holdt for første gang på INMA´s 8 minutes-konferanse i 2019.

Anders jobber som Strategisk planner i det Oslo-baserte reklamebyrået Kitchen, som er en del av Publicis i Norge. Her er han ansvarlig for innsikt og strategi på kunder som Statkraft, Synnøve Finden m.fl. Gjennom Effektboken har Anders holdt mange foredrag, noe som også gav nominasjon til Årets Foredragsholder i 2018 hos Annonsørforeningen (ANFO).

Gina Evjen

Kom deg ut i bakgården

Gina Evjen mener bedrifter har mye å vinne på å være der kundene er. Der de står og snakker ærlig og uten filter. Å «komme seg ut i bakgården» betyr å svare på negative tilbakemeldinger – da får du en gylden mulighet til å snu hates til likes.

Gina har gått på Westerdals reklameskole og jobbet i store og små reklamebyrå. I 8 år har hun jobbet med sosiale medier i Nordic Choice Hotels, nå i deres digitale satsning eBerry. Hun jobber daglig med Tone of Voice og er ansvarlig for Guest Reviews.

FUN FACT:  hun har spist grillede gresshopper i Oaxaca i Mexico. Det var i følge Gina tyngre å svelge enn selv den mest kritiske tilbakemeldingen hun noen gang har fått.

Daniel G. Bredahl

Skaper data effekt eller effektivitet?

I dagens medielandskap er bruk av data hverdagslig og nødvendig, men hva vet vi egentlig om dataene som brukes? Er en målgruppe en målgruppe? Og hvordan skal vi egentlig sikre oss at det vi kjøper er det vi får?

Foredraget inneholder analyser og forklaringer på ulike typer data, og tips til hva du bør følge med på fremover.

Daniel G. Bredahl er Direktør for Innsikt og Data i Diar og har nesten 15års erfaring fra den norske mediebransjen. Med bakgrunn fra sosiale medier, mobil markedsføring, strategi og analyse, har han jobbet i roller som Head og strategy and Insights i VG, vært med å bygge opp VGTV og Schibsteds satsning på Innsikt og effekt. Han har også jobbet på den kreative siden i Mobiento (nå Deloitte Digital) og vunnet flere internasjonale priser, og jobbet med kunder som VW, H&M og Visa.

Mari Hult

Smalt tema – bred følgermasse

Hvordan bygge opp en sterk og kjent merkevare innen en liten nisje?

Gjennom sosiale medier formidler Mari Hult noe så begrenset som vegansk mat, men har likevel blitt en av landets største mat-influensere. Hvert år har hun over en million besøkende på vegetarbloggen.no, hun har gitt ut tre bøker, blitt intervjuet i blant annet D2, A-magasinet og Dagsrevyen, og står på Nationens liste over de 100 mektigste i norsk landbruk.

I dette foredraget forteller hun om hvordan hun har jobbet med budskap som treffer ulike målgrupper, hvordan hun skaper ulike typer innhold i ulike kanaler,  hvordan hun har skapt sin egen ordlyd, hvilke prinsipper hun aldri bryter, og hvilke hun er villig til å gå på kompromiss med.

PROGRAM

08.15
Registrering
09.00
Velkommen
Anders Erikson
Hjernen din er lat!
Vikki Nathalie Walle-Hansen
Fra YOLO til FOLO – Hvordan nå de unge?
10.25 – 11.00
Pause
11.00
Kristian Thomassen
Giveaways og konkurranser: Du lurer deg selv!
Benny Iversen
Weird & Wonderful
Markedsforeningen
Gullsild Grand Prix
12.00 – 13.00
Lunsj
12.55
Gina Evjen
Kom deg ut i bakgården
Daniel G. Bredahl
Skaper data effekt eller effektivitet?
Håvard Hansen
Til sengs med forbrukeren; Hva sex, dop og rock´n roll har med forbrukeradferd å gjøre
14.15 – 14.50
Pause
14.50
Mari Hult
Smalt tema – bred følgermasse
Susanne Wærholm
Bærekraftig markedsføring og kommunikasjon – Kan vi få til en effekt?
16.00
Takk for i dag!

PÅMELDING

For utstillerplass, ta kontakt med lars@nforeningen.no

 

Vi forholder oss til enhver tid til gjeldende smittevernregler fra myndighetene, og konferansen vil arrangeres i tråd med de smittevernanbefalinger som ligger til grunn på konferansens tidspunkt.

Pris: 2900,- Medlemmer // 3900,- Ikke-medlemmer

SMITTEVERN/SIKKERHET

Når du melder deg på Markedsføringsdagen skal du kunne føle deg helt trygg på at din sikkerhet er ivaretatt og at smittetiltakene holder den høyeste standarden. Dette er et ansvar vi tar på største alvor!

Vi forholder oss til enhver tid til gjeldende smittevernregler fra myndighetene, og konferansen vil arrangeres i tråd med de smittevernanbefalinger som ligger til grunn på konferansens tidspunkt.

Kontaktinformasjon:
Epost: post@nforeningen.no
Adresse: Spannaveien 152 – 24/7-bygget